Doodaaskopen.nl

Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Ma 01 Sep 2014, 19:47

Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Nieuwe reel doodaas 
Auteur Bericht
Gebruikers-avatar

Bericht Re: Nieuwe reel doodaas
Hey Luc,

Alle mensen die zeggen dat een reel niets is die kunnen gewoon weg niet met een reel over weg ( Harm niet mee gerekend want die weet echt wel hoe met een reel te vissen ) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Wil je een goeie reel kijk dan eens naar de abu record c6 61 , naar mij bescheide mening de beste reel wat abu ooit heeft uitgebracht.
Kost wel zo rond de 180/190 euro maar als je regelmatig eens op roofvisforum kijkt dan kun je mazel hebben want daar heb ik ze al voor 100/120 euro voorbij zien komen.
Zet er dan wel een power handel op want dat draait gewoon een stuk fijner en word meestal standaard mee geleverd bij een c6.

Over de hengel ,,,rosemeijer heeft ooit een hengel uitgebracht van 360 of 390 voor de reel.
Fox heeft ook reel hengels uitgebracht van de predator serie van 330 cm , heb er zelf 2 van en zijn erg mooie hengels.

Kijk eens rond op googel en je zult er beslist een vinden en anders bij de locale hengel sportzaak.
270 cm lijkt mij wat te kort en zou eerder naar 300 of 330 gaan ivm de haak zetten en wat verder te kunnen ingooien.

Succes met je zoek tocht , groetjes Gerard.

Ma 21 Jan 2013, 13:38
Profiel

Bedankt voor de informatie.
Die Abu Record zou wat te duur worden, ik denk dat ik dan eerder voor een ambassadeur c4 zou gaan.
Ik ben net op internet de hele tijd bezig geweest met het zoeken van een hengel van ongeveer 300 cm,
maar ik kan niks vinden. Weet jij misschien welke je van de predator serie heb, of een hengel die bij de c4 past?

Ma 21 Jan 2013, 14:44
Profiel
Gebruikers-avatar

Welke hengel je ook kiest het heeft niets met je c4 te maken of welke reel je ook uit kiest.
Een c4 reel is ook een redelijke reel maar nog lang niet zo goed als een c6.
Heb zelf 2 x c4 en ben er niet zo over te spreken mede door het eerder gooien van een pruik wat ik met een c6 never nooit heb.
Het zijn gewoon iets minder kwalitatieve reels als je het mij vraagt.

De hengels wat ik heb van fox zijn/worden niet meer gemaakt maar weet niet of fox een andere hengel hier voor in de plaats heeft.

Mischien eens kijken naar het merk ITT of Rosemeijer of predox die maken ook langere hengels voor de reel.

Predox Pike Floatr 330/2 40-90 kijk effe op bleublitzz daar staat deze hengel op alleen staat hij onder afdeling spin maar het is met trigger grip en dus voor de reel.

http://www.blueblizz.com/hengelsport/ro ... gel/a13689

Gr Gerard.

Ma 21 Jan 2013, 15:25
Profiel

Ik vind persoonlijk een ratel erg handig. Ook als je even een bammetje aan het eten bent of een andere hengel aan het beazen bent dan hoor je een aanbeet en kom je er niet ineens veel te later achter dan je dobber al een tijdje onder is. Een molen met baitrunner kun je volgens mij niet even neerleggen en in ze vrijloop zetten denk ik of wel? dat vind ik het grote voordeel van een reel. Je legt je hengel neer (op elke ondergrond), zet de vrijloop open, ratel aan en verkast zo weer naar een volgende plek als je na een uur bij wijze van spreken geen beet krijgt.
En heb zelf de record 51 waar ik niet echt over te spreken ben. Maar ja zoveel vissers zoveel meningen. Als je zoekt op problemen met reels dan kom je altijd wel wat tegen bij elke reel. Als ik dan moet kiezen en een beperkt budget hebt zou ik voor een tweedehands c3 met ratel gaan, die vind je vaak voor een euro of 60 a 80 als je even zoekt en is wat betrouwbaarder dan een c4. Ken mensen die daar al vele jaren zonder problemen mee vissen.

Di 22 Jan 2013, 05:09
Profiel
Gebruikers-avatar

Een baitrunner is een vrijloop.
Als daar lijn vanaf loopt hoor je hem ook tikken, ik ben echter van mening dat wanneer je zo vist je ligt te slapen.
Wil je iets anders doen dan vissen leg je je hengel op een pieper met redelijk strakke lijn.
Dobber en strakke lijn gaan niet samen dus je hebt geen goede beetregistratie.

Di 22 Jan 2013, 06:53
Profiel
Gebruikers-avatar

Met het oog op de toekomst,kans op een flinke pruik is atijd aanwezig.
Oplossing zonder te knippen of snijden: http://www.youtube.com/watch?v=TDI5kwR5zjc

Di 22 Jan 2013, 07:48
Profiel

Ah dus je molen hoeft niet vrij te staan om lijn af te geven? Dacht dat hij echt vrij zou moeten draaien en je dus een rodpod oid nodig hebt omdat je hem niet op de grond kan leggen. In dat geval maakt het weinig verschil.
Maar goed, als ik (driftend of backtrollend) uit de boot vis dan wil het wel eens gebeuren dat ik een andere hengel moet beazen, dat ik een lekker wijf langs zie lopen of dan ik even in mijn tas aan het zoeken ben naar een bammetje of blikje. en ik dus niet mijn ogen op de dobber heb gericht...

Di 22 Jan 2013, 08:37
Profiel

Ik denk dat ik een C3 of C4 ga nemen.
Ik heb nog 2 reels van Spro gezien en vroeg me af of jullie hier evaring mee hebben.
http://www.tackleshop.nl/Spro_Salty_Jer ... 21722.html

Ook heb ik deze nog gezien:
http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

Laatst gewijzigd door lucdekoning op Di 22 Jan 2013, 10:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Di 22 Jan 2013, 08:43
Profiel
Gebruikers-avatar

@Justin
Harm schreef:
vanaf de boot is het een ander verhaal.

Hengel kun je op z'n rug leggen en op de slinger dan kan de lijn vrij lopen.

Luc, als je voor een reel kiest zou ik niet voor een Spro gaan die hebben zich nog niet voldoende bewezen.
Maar aangezien bijna iedereen een molen aanraadt zal het wel een Spro reel worden :oops: :roll: :D

Di 22 Jan 2013, 08:59
Profiel

Ok excuus, had ik overheen gelezen. :)

Luc, zou echt eens te rade gaan bij jezelf wat je er zoal mee wil. Goede molen is handig wanneer je ook statisch wilt gaan vissen in de toekomst en is sowieso praktischer voor de meeste doeleinden. Reel is handig wanneer je in de toekomst ook uit de boot gaat vissen en/of je met bvb jerkbaits wilt gaan gooien.

Di 22 Jan 2013, 10:36
Profiel
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende